Saturday 11 February 2012

universiti pilihan :)



sapa yg sama um0q ngan aku mesti dalam DILEMA kan? aku nak pillih universiti mana? c0urse apa?
kat mana? biasiswa lagik??? ad0iyh! pening pala.. oke  kat sini aku nak citer sket sal universiti2 yg aku dah explore.. tapi pakai g0ogle search jek la ek??
KAT BAWAH SAT GI AKU EXPLAIN PASAI MANA2 U YG AKU TAU, OK???
  • Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM)             
  • Universiti Teknologi Malaysia(UTM) 
  • Universiti Teknologi Mara ( UiTM)
  • Universiti Tenaga Nasional (UNITEN) 
  • Universiti Teknologi Petr0nas (UTP) 
  • Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI)
  • Universiti Tun Hussien Onn Malaysia 
  • Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) 
  • Universiti Malaya (UM) 
  • Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) 
  • Universiti Sains Malaysia(USM) 
  • Universiti Utara Malaysia (UUM) 
  • Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) 
  • Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM) 
  • Universiti Malaya (UM)
universiti islam antarabangsa (uia@uiam) nih, dia ada banyak c0urse. ada banyak gak yg ditawarkan nt0k bumiputra sahaja.. so, senang nak apply.. tapi, result mau gempak ah! :P aku cadang nak amek architechture kat uia nih.. hehe

uitm lak bag0ih sebanaqnya.. senang nak apply, senang gak nak dapat.. aku bagi contoh oke?
kawan aku H, result spm dia last year just 3A ja.. tapi, sebab dia amek subjek sains cam kimia bio n fizik, dia dapat mas0k.. skg nih dia tgh study kat uitm merb0k kedah c0urse mathematics :P
so? apply jgn tak apply,, nanti isi la dalam borang upu ek? 

uum ni aku tataw banyak even u nih dekat ja ngan skul aku dulu, jenan.
sori lah yerk???

universiti teknologi petronas da banyak course ntok engineering. sapa yg minat engineering boleyh la apply. tapi, dia takleh apply dalam upu taw. kena daftar on9 n print out borang uh, lengkapkan apa yg dia nak n pos kat depa balek.. ada c0urse petroleum eng, chemical, kejuruteraan awam n banyak agi.. bisnes pon ada. senior aku s0rang amek bisnes kat utp. yg bag0ih nya, BIASISWA dapat daripada UTP kal0 kita dapat str8 A or, mencapai tahap yg depa nak.. :)

Tambahan lagik, nak cakap sal uniten.. uniten nih under tnb.. alaaaaa.. kita punya letrik uh.. dia bg scholarship gak kat student dia.. dia cam utp jugak. kena apply asing. before that JANGAN LUPA ON9 DULU kat laman web dia yerk? haha,, :p

upsi lak nt0k pendidikan larr.. sapa nak jadik cekgu ke hapa, sangat sesuai amek upsi.. upsi nih BOLEH MINTAK MELALUI UPU! tapi, aku memang amat tak berminat sekali la coz aku tak suka budak2.. hahhaaaa.. kawan2 aku pon mesti paham perangai aku yg satu nih kan? 

insyaAllah, setakat nih dulu.. mintak maaf kalo tersilap pape ker ok? time kaseh, adi0s!! :P

7 comments:

  1. weh, post nih agak hudoh c0z bl0m reti t0uch-up lawa2 agi.. serabut sket.. *macam tuan dia lerr,, haha :)

    ReplyDelete
  2. hud0h kan? jap gi aku jalankan sesi EDIT MENG_EDIT!
    hwahaha

    ReplyDelete
  3. ceh org puji dia
    buad malu malu kucing pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. you nih,,
      cam tak kenai lak kawan BLUSHING hg nih :p

      Delete