Saturday 5 October 2013

semua ini.


Kadang2 perbuatan xmampu lagi untuk sorokkan apa yg selama ini terpendam dalam hati. Bila kita terlalu bersabar and cakap yg kita akan just go with it and follow the flows, sometimes you`re actually not. FAKER. Before this, in June, I still remembered it, the one that u said us as bullshit and friends-for-nothing. Y did u blamed us like that when it was u who started this first. It has been a long time, I’ve been zipped my mouth and now it’s the time for me to speak.

It got messed up since last semester, IF just u realized. U looked mad and yet bad at that time, maybe because of kami had stopped doing hlf. But, we still treated u as usual. We have been friends for so long however this ironic happened. Yet, u called us bullshit, the one who doesn’t know to pay the money back, the one who likes to enjoy shopping even though you don’t know why we did that. Black shoes black shirt, is that bother u too much? We have to work and that’s the dress code we must to follow. Is that so wrong to you. You have changed, so do me.  Oke, stop practice English. 

Mungkin banyak sangat yg hg tak puas hati sampai buat kami macam ni. Tau tak, aku daripada cuti masa sem lepas asyik pikiaq nak beli apa untuk ur besday present. Aku siap kan hadiah tu, kami pon dah beli hadiah.  Sekali balik hostel, situasi jadi lain. xjadi nak bagi kat hg sampai sekarang. sebabnya, Ada pulak entry blog tu entry paling jujur. Mungkin hg memang tak perlukan kawan untuk hidup. Mungkin aku yg gedik nak kawan dengan hg. Aku mintak maaf ganggu hidup hg selama ni, aku banyak susahkan hg, aku sangat banyak mintak tolong hg. Aku bukan kawan yg baik untuk hg. by now, aku dah xmampu hidup macam ni. Dari awal sem, sampai akhir sem, roomateship tapi macam strangers. Aku pon ada hati ada perasaan. Aku x suka hidup macam ni. Aku nak hidup aku colorful. Aku still ingat, dulu u r really persuading me pegi z2h. even cakap, putus kawan kalo xpegi. Aku yg dah takda duit sanggup pinjam orang sebab aku xmau hilang kawan. Tapi akhirnya orang tu buat aku ngan yg lain macam tu jugak. Stop acting like nothing had never happened la. Aku xbodoh untuk xpaham orang tu marah kat aku ke tak. Sampai sekarang aku tak tau kenapa hg berubah. Tpi, whatever lah, asalkan kau bahagia. bukan aku sorang yg rasa. Aku sangat lah sentap bila kononnya nak buat assignment sekali tu. Aku ajak, hg macam oke. Even kawan aku yg lain nak grup sekali pon aku cakap dah ada partner, sekali beberapa minit sebelum habis kelas dapat mesej, “Weh aku grup dgn ******. Hehe.. try grup ngan orang lain pulak”. Woi, your head lah kan.. semua orang dah berpartner. Sangat sentap. Kalo memang xmau grup ngan aku, cakap awal2. Bukannya dua tiga minit sebelum habis kelas. Entahla, xpenahnya nak cakap dari dulu sampai sekarang. Mungkin hidup lagi seronok macam tu kot.. dulu, dia jugak ckp, I just trust u n husna. ß ops, mungkin orang yg send msej ni dah lupa. But, I won`t.

Bagi aku kawan x semuanya bullshit. Kalau lah nak cakap kami bullshit just go ahead. Xperlu kot cakap semuanya bullshit. Btw, tak penat hidup macam ni? Aku dah malas macam ni. Dah dua sem okey u did this. Aku harap semua ni ada ending. Kalau x mampu lagi nak berkata2, lebih baik keyboard yg menaip. Thanks to my keyboard :* hurm, untuk semua yg hg xpuas hati, benci, annoy pasal aku, aku harap hg maafkan aku. Susah untuk cakap depan2 wlaupun hg sgt dekat dgn aku, aku harap hg baca lah entry blog ni. Terima kasih untuk segala yg pernah hg bg kt aku, tolong aku. pasai tweet tu, terima kasih jugak. mungkin that pengecut tu aku. Aku bukannya xmau rumet sekali dah tpi, aku xsanggup benda yg sama jadi lagi. Seyesly cakap, aku sgt rimas bila part hempas2 barang. Dlu hg cakap, kalo hg diam, bukan sebab aku ngan husna, sebab lain. kalo sebab lain, kenapa yg lepaskan kemarahan tu kat kami. what have we done so far? Selama ni, aku ikhlas kawan dengan hg dari sekolah, even sampai sekarang sebab hg kawan yg sangat memahami aku, hg suka tolong aku, aku suka kawan dengan hg and dari dulu hg la orang yg aku pecaya, yg boleh aku cerita susah senang aku.but, time is ticking and people has changed. semua dah xmacam dulu. Aku harap segala ketidakpuasan hati aku aku maupun hg stop sampai sini. Cukupla setakat ni kita bermasam muka, xbercakap suma. ikhlas dari hati, aku mintak maaf untuk semuanya.

1 comment:

  1. aku dah reply kat fb sebab tak boleh comment. panjang sangat.

    ReplyDelete