Saturday 18 February 2012

sbp vs. mrsm

hah....korang jgn pk yg bukan2 lak..aku just nak bandingkan keistimewaan skul aku n skul adek aku.. Aku dulu study kat Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim, kedah.. skul nih tak femes la bg aku c0z even kami skul sbp,, tapi skul aku tadak pangkat `sains` ke hapa kat depan.. even ce tuh,, nt0k pmr 2009 n 2010, skul aku 1st in kedah la.. *wat bangga sket ><

adek aku lak dia d0k mrsm. baru mas0k this year.. mrsm pdrm kulim kedah.. wh0a!!! hebad giler kot mrsm.. da la besaq.. mmg best ah.. kat bawah japgi aku citer betapa DIFFERENT nya sbp n mrsm..

SBP vs. MRSM



  • skul aku la mmg takleh nak bawak handphone.. skul adek aku sama gak tpi,, peraturan kat sana longgar sket so boleh bawak.. seyesly aku mmg jeles gila2.. act, aku kat skul bawak gak tapi cekgu2 garang sangat, warden dia lagi ah.. garang ce nak mampoih,, sabo jek la.. selama 5 taon aku d0k sana, 4 handphone dah aku sedekah kat cekgu2 uh.. huwaaaaaaa! tense.. kat skul adek aku, depa open jek fon tak kesah pon, ok jek.. awat skul aku nih SKEMA sangat ntah?
  • hostel sebijik cam umah.. satu bilik 2 orang.. fuyy0ooo! best bangang ah.. aku nih d0k satu d0rm 50+ orang lebeh.. cam tempat mangsa banjir pon ada.. huhu.. tym form5 ja bernaseb baek sket,, blok baru da ciap.. BUT..... duduk satu bilik 12 orang.. aku tak kesah sangat nak dok ramai2 nih.. tapi bilik uh sempit sangat..
  • pak guard lak.. pak guard skul aku tua kerepot.. garang skema suma cukup nt0k membuatkan studs saket ati.. penah skali haritu aku nak bwk kuar dwet biasiswa, da dapat kebenaran dah pon.. dia dok wat keras pala tak bg kami kuar.. herem toi... kami bukannya kuar tadak permission.. da sign cekgu suma lengkap.. then, naseb baek bg gak selepas 20 minit bertegang urat><  ------->>> pakguard skul adek aku bukan calang2.. polis gak kot.. hensem nak mampoih!!! aku mmg "tersuka", "terminat" segala ah.. segak bergaya!!! dapat pakwe sowang camtu ck0p ntok buat aku senyum sepanjang hari.. dah la muda,, senyum kat aku lak uh... huwaaaaaaaa! like3! 
  • housemate depa lak suma sekelas.. cekgu da atur la dari mula mas0k.. senang la nak wat homework ke hapa.. ada papa suma gi skalik..
  • tapi yg paling best nya skul aku,, tym hari anugerah cemerlang setiap ta0n, sultan kedah @ sultan abdul halim muadzam syah akn bg hadiah kat students yg terpilih.. huahaha.. aku pnah la sekali last year, form5 kan.. dapat anugerah ntok permata aliran bahasa jepun.. dapat plak n sijil je.. haha.. takpe.. at least da gak dari tadak... ingatkan dah tadak peluang nak naik stage.... huhu.. tapi  sultanah yg bg tym aku uh.. sultan just bgik ntok anugerah diraja..  ><
aku da tak larat nak taip panjang2.. stop dulu la nohhh >< apapon, aku terpk gak ah nape aku tak mas0k mrsm jek.. senang sket id0p.. tapi xpe, pengalaman yg aku dapat kat smsah was so valuable! mana boleh jumpak kawan2 yg sekepala ngan aku lagi kan?? adi0s~~~

5 comments:

  1. hang masok mrsm xdak la nak jumpa kawan cun macam aku nih..wakaka

    ReplyDelete
  2. like3 post ni..skolah sy pun sama..skema..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. SBP gak eh? tu lah.. skema sangat kot.. abeh 4 fon aku! tak dapat balek lak uh.. naseb baek yg cikai2 jek ><

      Delete
  3. kakak, adik ni..oppssss, trjumpa pulak blog....muahahhaha..bye kakak

    ReplyDelete