Friday 18 May 2012

interview MARA- architechture 2012

WELL,, seminggu lepaih aku p temuduga MARA nih kat Penang. bgi aku yg not prepared well, mmg hell jugak ah. aku dapat soklan yg paling-paling-paling-paling aku xmau k0t! aku nak soalan yg 2 org yg accident tu~~ huwaaaa.

okey, soklan yg aku dapat------>

kami 8 org (interviewee) baru habeh study from University of Michigan, USA. ekonomi at that time merosot n peluang pekerjaan susah nak dapat. berbekalkan modal RM 100 000 , we need to build up a business so that all of us akan ada pekerjaan. 

grup aku ada 7 org ja . Lagi sorang M.I.A. haha. dia xmai pon. kay, aku sambung.

dah nak buat bisnes mesti kena ada yg conduct segala an.

nih antara job yg ada :  (aku pon dah ingat2 lupa )

  • ceo
  • financial manager
  • audit manager
  • human resource manager
  • marketing manager
  • 3 job lagi i`m not sure
dia bagik task, pikiaq la nak buat bisnes apa in 40 minutes. bincang in ENGLISH only. 

bagik la cadangan apa pon an. hewhew.

mula2 tu semua cam diam. kay, what`s going on??? then aku stat la cakap sket2 ngan kawan sebelah . then baru la kami suma hingaq ! bincang itu ini. (but aku mmg tensen gila kat minah sorang nih, sorry to say but u`re so over ! ) 

bagi aku , self-confident tu mmg penting. then , cakap ja apa yg nak cakap. interviewer tengah usha kita n bagik markah masa kita ngah bincang. hurmmm. soalan tu bagi aku tough gila kot . aku dahla xberapa ready. hurmmm. dapat xdpt nnty laen kira. yg penting kita kena ada usaha.

nak cakap sket, kalo la interviu in grup cam ni. we should not la nak bolot kita sorang ja. asek2 kita ja cakap. it`s not fair for others. bagik peluang orang laen cakap sama. then, attire tu kna kemaih la an. for girls like me, nak lagi ayu n sopan, pakai baju kurung (for muslimah :P ) jgn over noh. kang pakai mekap tebai2 sgt, interviewer hambat balek jew. then, pi awai. kalo p lewat , nnty depa bebel. then boleh la sembang2 dulu ngan kawan2. carik geng yg se-panel ngan kita :) cewahhh.

#ini pengalaman aku . amat tragis atas sebab2 tertentu. apapon, hope sangat la aku dapat :) huhu
k, bye.








No comments:

Post a Comment