Friday 8 February 2013

Noor Diana Anuar

Helo. Eksyeli aku xdak sebab pon nak update blog nih. tapi nak jugak update sebab dah lama xupdate. hoho :3 aku nak citer pasai aku ja kat sini. 

Mama aku bg nama Noor Diana, maksud dia Cahaya Agama. born on 19 November 1994, pukui bapa aku xtaw. hehew. aku dulu ya, sangat manja. abang aku tua setaon ja dari aku, so bila mama n abah letak kami dalam keta sorong tu, selalu orang ingat kami kembar -__-" haha. sedangkan xpon. dari kecik suka cari pasai, esp ngan abang aku. (time tu adek aku xdak lagi) apa abang aku ada, KONPEM aku nak jugak *mana boleh dia sorang ja dapat an? hoho. so selfish me. masa tu kecik lagi, besa la kan ?? kan kan?

masa kecik2 dulu, aku ngan abang aku suka gila tengok cerita ultraman ngan dragon ball. the moment yg aku xleh lupa an, abang aku nangeh tengok ultraman kalah ngan godzilla. wakakaka. so funny bila ingat balek time tu. *hope abang aku tataw blog aku, kang naya aku bila balik umah nnt* dulu of cos ah feveret makan milo, pantang nmpak tin milo sure kami serbu kat mama. mintak bubuhkan dalam mangkuk. kalo xbg, apa lg nangeh la an. aku ni kaki nangih. sampai sekarang rasanya. tp aku xsuka stranger tgok aku nangeh. aku xsuka orang pandang aku cam orang yg lemah, senang ditipu, senang untuk di pergunakan.

then bila dah besar sket, mama mintak jiran sebelah jaga kami masa mama pegi keja. cik ziah. she`s so kind. tp aku xsuka la bila dorang ckp sai aku n anak laki dia. haihhh :( ni dah zaman moden rasanya. aku nak cari sendiri sapa yg aku suka.  hihik. oke, sambung balek. masa aku tdika, aku pindah dari sp, pegi sp jugak. tp perumahan lain la. tadika kat Tadika Star Delight. ntah wujud lagi ke tak tadika tu, aku pon xsure. kikikii :P kat situ, byk gila india n chinese. budak melayu sikit. ja. so MEMANG XBEST. hari2 aku nangeh2 merayu kat mama, xmau pi tadika. tp kena marah, pi jugak la. kat sana aku kawan ngan dua orang ja. hoho. gila betoi. dok situ setaon tp kawan ngan dua orang ja? sgt xberkommuniti. depa la besfren aku. sorang laki sorang pompuan. yg laki tu, nazmi, girl tu idk. dah lupa sori. *aku mesti la ingat kekasih hati je kan. xdak masa nak ingat hat lain. oke kejam* hari2 naek van pi umah nazmi dulu, umah dia besar, sangat cantik macam istana. but now, i`ve forgotten everything bout them. umah dia pon aku tatau. kalo x, boleh g melawat. tututuiii. tp kat situ aku antara budak top la jugak. haha. tadika =.='

then darjah satu, still kat sp. sekolah situ 4 bulan, then pindah penang. bermula la hidup yg xseronok sikit. ada sorang ni jeles kat aku. sbb pagi2 mama mesti ikat rambut aku lawa2, tocang ntah bapa banyak tocang b4 p sekolah. comey sangat mungkin. tu sampai buli aku kan. dah la budak baru masa tu. mmg sadis hidup aku masa darjah satu. sampai la mama gi sekolah tego budak tu. pastu budak tu teros baik ngan aku. dalam kelas aku tu, ustad agama islam garang gila. nama dia ustad zulkifli. idk how i still can recall his name. dia baek tp garang dia, MasyaAllah... Osem punya garang beb! mula2 aku xknai lagi bebudak kat situ. malu la kan. tapi lelama aku yg hingaq. sampai selalu kena sound -___-" #kanakkanak 

tu darjah satu, masuk darjah 3 aku tkar kelas masuk kelas depan. kenai ngan sorang neh. H. dia besfren aku masa tu. time darjah 4, tetiba kat meja dia budak darjah 3 conteng n carut2 bagai. kami pon balas balek. malangnya, budak tu wat kerek plak. repot kat cikgu kaunseling. maka, kami pon kena ceramah tiga hari berturut2. err, xsuka. sampai aku masuk smsah baru aku gtau kat mama aku penah kena lecture ngan cekgu kaunseling a.k.a cikgu disiplin. ohh, poor me. masuk darjah 6, aku suka sangat mai sekolah awai2, pastu melantak nasik lemak sampai kenyang. selagi xmakan, aku xkan g perhimpunan. hoho :3 demand. dah la nak UPSR, aku lemah subject english n science. xpenah dapat A. so paling banyak aku boleh dpt pon 3A. haha. Alhamdulillah, dgn usaha aku setiap pagi, sampai kelas pinjam buku Shafiqah my bestie tu, aku siap suma homework n xkena marah. dia pon sama ja. kami besanya exchange. dia buat bm, aku buat maths. hahak. nmpak x, dri kecik suka sgt main2. upsr 5A. so happy. masa keluar result tu, aku kat kl. lawatan ngan budak kelas. suma pakat hepi n tsk tsk bgai.  tapi, satu je yg spesel nya, aku xberkawan sangat dengan boys. tp xdak la kera sumbang gitu. haha. cuma xrapat. kawan besa2 ja.malas, esp cintan cintun. err, xnak cinta cinta nak kawen tros! wkwkwk. oke gedik! :P then masuk jenan 0711, Tabdil Jayyid n sekarang kat CFSIIUM PJ.


tu je la aku nak kongsi. aku berharap hidup aku penuh dengan warna warni macam aku bebudak dulu. xdak rsa masalah, xrasa terbeban segala. tapi suma tu IMPOSSIBLE. kita ni xkan lari dari ujian yg Allah turunkan. just be strong, still believe n be beautiful. InsyaAllah. sekian :)

No comments:

Post a Comment